Spoločenstvo vlastníkov bytov a nebytových priestorov Váh 5 bolo zaregistrované dňa 23.10.1996 / a tu je potrebné poznamenať, že tomu predchádzalo odkupovanie pôvodne nájomných bytov do osobného vlastníctva /. Na začiatku bola PRÍKAZNÁ ZMLUVA. Za Duslo a. s. Šaľa ju dňa 22.7.1996 podpísali Ing Michal Galbavý a Ing. Rudolf Málnáši , za Spoločenstvo ju podpísala Ing. Eva Kováčiková
Táto Zmluva sa uzatvárala na dobu určitú a to na najdlhšie na dobu uplynutia 60 dní od prevodu vlastníckych práv vtedajších nájomcov 89 bytových jednotiek v bytovom dome
Zakladatelia : Ján Pelecz , Čuchtová Mária ,Antálkoá Mária.
Prvým predsedom sa stal p. Ján Pelecz. Po krátkej dobe /asi 3 mesiace / ho nahradila p. Eva Kováčiková V dozornej rade bola Mária Čuchtová , účtovníčka Mária Antálková.,
asi po 2 rokoch účtovníctvo prevzala Marta Izsová , ktorá vykonávala zároveň aj funkciu podpredsedníčky Spoločenstva
Schôdze za účasti zástupcov z každého vchodu sa konali 1 x mesačne v objektoch bývalého detského dopravného ihriska. Kancelária Spoločenstva nebola žiadna , všetky dokumenty sa nachádzali v byte pani Kováčikovej. V mesiaci September r. 2000 po odstúpení p. Evy Kováčikovej sa konali voľby predsedu , ktorým sa stal Tibor Kuna. Okamžite po mojom nástupe do funkcie predsedu som navrhol predstavenstvu SVB a NP vyhľadať miestnosť ,ktorá by mala slúžiť ako kancelária, kde by sa uložili všetky úradné dokumenty potrebné na spravovanie Spoločenstva. Po krátkom čase sa podarilo zaobstarať nájom kancelárie v budove terajšieho Daňového úradu. Takto to fungovalo až do r. 2004. Po vybudovaní plynovej kotolne v októbri 2004 boli schôdze predstavenstva vykonávané
pravidelne 1 x mesačne v priestoroch nášho byt. domu v tejto novo vybudovanej kotolni. Garáž pre kotolňu bola zakúpená zo spoločného účtu a je majetkom vlastníkov bytov a nebytových priestorov. Zhromaždenie vlastníkov dňa 29.7.2004 odsúhlasilo s počtom hlasov 157 zo 176 výstavbu kotolne a vybudovanie plynovej prípojky.
Následne odsúhlasili spôsob financovania investičných nákladov na výstavbu plynovej kotolne na základe Zmluvy o splátkovom úvere uzatvorenú medzi veriteľom TATRA BANKA ,a. s.Bratislava a správcom bytového domu Spoločenstvom Váh 5 so sídlom ul. Čsl. armády 1020 , 927 01 Šaľa v celkovej výške úveru 4 334 000.-Sk
Priestor pre kotolňu bol vytvorený spojením garáže a priľahlej kočikárne v pivničnej časti vchodu č.16.Vznikol tak dostatočný priestor na umiestnenie strojno- technologického zariadenia.
V miestnosti bývalej kočikárne vo vchode č. 18 bolo inštalované strojno -technologické zariadenie na prípravu TÚV pre vchody 16, 18 ,20 a 22, bola tu vytvorená aj oficiálna kancelária Spoločenstva .Podobné strojno –technologické zariadenie na prípravu TÚV pre vchody č. 2, 4, 6 a 8 bolo zabudované v bývalej kočikárni vo vchode č. 4 . Ďalšie strojno – technologické zariadenie na prípravu TÚV pre vchody č. 10, 12 a 14 je zabudované vo vchode č. 10
História SVB a NP Váh 5 a jeho činnosť chronologicky od r. 2000
Od septembra 2000 je štatutárnym zástupcom p. Tibor Kuna, ktorý bol na základe volieb v zmysle Zákona o vlastníctve bytov a nebytových priestorov č. 182 / 1993 Z. z., ustanovený do funkcie a Správnym oddelením na MÚ v Nitre bol zaregistrovaný ako predseda Spoločenstva .Rovnako zaregistrované v Registri Spoločenstiev boli aj orgány spoločenstva v pozíciách :
a/ predseda
b/ podpredseda
c /rada / DR – predseda a dvaja členovia /
d/ zhromaždenie
e/ iný orgán / dôverník vchodu – 11 dôverníkov /
r.2000 – 2001 :
Výmena pôvodného kovového potrubia rozvodov TÚV , studenej vody /ležatých aj zvislých/
za plastové. Výmenu vykonávala firma VKP Turányi Imrich tento projekt bol začatý ešte bývalým vedením p. Kováčikovou a dokončený bol už pod mojím vedením.
r.2002:
Opravu balkónov, ktorá pozostávala z výmeny pôvodnej dlažby za novú, výmeny plechových
komponentov , pôvodných spojovacích kotviacich prvkov /šraubov / za nerezové
vykonala Stavebná firma Kováčik. Spoločenstvo požiadalo o Dotáciu na túto akciu. Bol schválený projekt ktorý vypracovala Ing. Porubská so zameraním na odstránenie systémových porúch pre bytové domy v zmysle podpory Vládneho programu na odstránenie systémových porúch , ktoré spôsobujú zatekanie do bytov v bytových domoch typu T – 06 B stavaných v 70 – tych rokoch.
Náklady na túto akciu boli hradené
dotáciou z Ministerstva kultúry a Regionálneho rozvoja , zvyšná suma bola hradená z FÚ
r.2004 :
Inštaláciou Plynovej kotolne , bolo zahájené kúrenie dňa 27.10.2004. Skúšobná prevádzka kotolne trvala do 31.12.2004
Náklady na výstavbu Kotolne boli vo výške 4 miliónov 344 tisíc Sk. Finančné krytie bolo zabezpečené úverom I z Tatra Banky
Zhotoviteľom stavby Kotolne bola Fi. TECHNO štúdio v. o. s. ,Ing. Peter Fándli.
Vlastníkom plynovej kotolne je Spoločenstvo vlastníkov bytov a nebytových priestorov Váh 5 .
Obsluha plyn. kotolne v zložení : Jozef Kiss , Imrich Mészáros / do 31.12.2015 /, Štefan Rehák / do 31.12.2016 /, Gabriel Papp od 1.1.2016 . V kotolni je zavedený prevádzkový režim s prevádzkovými kontrolami ,revíziami strojno-technologického zariadenia vykonávanými odborným pracovníkom na túto činnosť. Zápis do prevádzkových záznamov a zároveň kontrolu zariadenia vykonáva obsluha 3 x denne. Obsluha zariadenia kotolne je školená na túto prácu a pravidelne preskúšavaná v zmysle platných predpisov na obsluhu kotolne a VTZ.
V tomto r. 2004 bolo vykonané zateplenie 2 štítových stien minerálnou vlnou hrúbky 80 mm nákladom 650 tisíc Sk.
Na túto akciu bola uplatnená dotácia z titulu systémových porúch zatekania cez štítové steny vo výške 50 % t. j. 325 tisíc Sk .
Suma 325 tisíc Sk bola poukázaná na účet Spoločenstva, zvyšná suma bola hradená z FÚ spoločenstva. Projekt vypracovala Ing. Porubská.
r.2005 :
Výmena pôvodných kapilárových pomerových meračov tepla / PMT / na radiátoroch v bytoch vlastníkov za elektronické /766 ks/ vykonala fi. MENERT s.r.o., Akcia bola hradená z FÚ Spoločenstva.
Dňa 13.7.2005 pracovníci meracieho strediska S P P, a. s. nainštalovali prístroj na meranie množstva spotrebovaného zemného plynu v kotolni.
Dňa 7.3.2007 bolo nainštalované diaľkové monitorovacie zariadenie s prepočítavačom meraného množstva Z P v kategórii S – stredný odberateľ.
Diaľkové monitorovanie je telemetrické zariadenie s GSM modemom , ktorý monitorované dáta prenáša pomocou internetu na dispečing S P P.
–Zateplenie fasády SZ steny minerálnou vlnou hrúbky 80 mm , strechy tvrdeným strešným polystyrénom hrúbky 100 mm – pokrytým špeciálnym materiálom švajčiarskej výroby značky Sikaplan , stropy v garážach polystyrénom hrúbky 50 mm , natretie 41 garážových brán.
–Obnova balkónov, ktorá pozostávala z výmeny sklenených výplní a náteru kovovej
konštrukcie. Akcia, ktorú vykonávala stavebná fi. Kováčik bola zahájená v októbri r. 2007
a ukončená v júni r. 2008 nákladom 11 mil.275 tisíc Sk. Finančné krytie bolo zabezpečené
úverom II. z Tatra Banky.
Novelizáciou Zákona o vlastníctve bytov č.182/1993 Zb. z. bola zrušená funkcia : podpredseda /Marta Izsová
r.2010 :
Zateplenie fasády JV steny minerálnou vlnou hrúbky 60 mm vykonala firma MARIMONT / Marian Magdalík /. Začiatok 31.5.2010 , ukončenie 15.8.2010.
Výmenu pôvodných dverí hlavného vchodu , dverí núdzového východu, schodiskových okien, pivničných okien za plastové vykonávala firma M B Euromont s.r.o. Šaľa-Veča
/ Milan Banáš /súčasne so zatepľovacími prácami. Finančné krytie zabezpečené úverom III. z Tatra Banky , ako aj všetky nasledujúce práce boli zahrnuté do úveru III
Montáž video kamier v počte 12 ks / v cene montáže a dodávky plastových okien /
Maľovanie spoločných priestorov / fi. REMALEX ,Jozef Szoke /
Výmena pôvodných poštových schránok vo vestibule / fi.Magdalík – Pipíš Roland/
Oprava vonkajšieho schodiska /Jaroslav Slamka – fi. MARIMON/
Uloženie dlažby pri hlavnom vchode / Jaroslav Slamka – fi.MARIMON /
Nenávratnú dotáciu z E K O Fondu n. f. Mlynské Nivy 44 / a , 825 11 Bratislava , získalo Spoločenstvo na svoj účet realizáciou projektu s názvom Obnova bytového domu v zmysle programu poskytovateľa : zlepšenie energetickej hospodárnosti budov. Predmetom diela bolo zateplenie obvodového plášťa budovy /máj – august 2010/Dotácia vo výške 92 365,05 .- Euro po splnení hodnotiacich kritérií bola poukázaná na účet SVB a NP Váh 5 v zmysle Zmluvy o poskytnutí dotácie z E K O Fondu
Podmienky získania dotácie – požadované bolo :
Dotácia v horeuvedenej výše bola na spoločný účet Spoločenstva poukázaná vo dvoch častiach:
r.2011 :Na schôdzi VZ boli odsúhlasené Zásady o montáži technických zariadení / satelit na príjem televízneho signálu, vonkajšia klimatizačná jednotka, vonkajší vešiak na sušenie prádla / Zásady bývania v bytovom dome
r.2013 :
Výmena vodomerov v bytoch vlastníkov za moderné s integrovaným rádiovým modulom umožňujúcim odpočet vody bez vstupu do bytu – Firma TECHEM s.r.o. Bratislava, pobočka
Nové Zámky v mesiaci marec.
Výmena pôvodného zariadenia na otváranie dverí do vchodu z bytu vlastníka vrátane domáceho audio/video telef. podľa výberu vlastníka za systém Easy door v mesiaci nov. – dec. 2013
Systém Easy door je moderný systém a bolo dohodnuté a odsúhlasené na Predstavenstve , že
audio telefón hradí vlastník podľa dohody sumou 47.-€ ,video telefón sumou 174.-€
Hydraulické vyregulovanie vykurovacieho systému ÚK v bytovom dome po zateplení podľa Zákona č. 476/2008 vykonal Ing. Karol Petrovič – odborne spôsobilý inžinier a projektant – v mesiaci december
r.2014:
Výmenu pôvodných uzatváracích armatúr /po 44 rokoch / na rozvodných potrubiach Ústredného kúrenia v pivničných priestoroch – garážach vykonala firma UK Team s.r.o., Sokolníky – pri Nitre. Táto na zorganizovanie veľmi náročná a rozsiahla akcia bola vykonaná v mesiaci jún / za povšimnutie stojí celkový počet vymenených armatúr 318 ks /
r.2015:
Ukončenie spolupráce s firmou DALKIA – PMT na radiátoroch typu RME 95 / zn FUTURA / ku dňu 30.9.2015. Rozúčtovanie vykonala firma DALKIA Košice.
Zmluva o dielo na dodávku a montáž s firmou TECHEM s.r.o./ bola podpísaná v mesiaci september 2015.
Montáž nových Digitálnych meračov tepla s rádiovým prenosom DATA III od firmy TECHEM s.r.o. Bratislava bolo vykonané v dňoch 5.10.2015 – 14.10.2015.
Zmluva s PRVOU STAVEBNOU SPORITEĽŇOU o prefinancovaní Úveru na nové výťahy podpísaná v sept. 2015. Z PSS bolo dohodnuté splatenie zostatkov z Úverov na zateplenie I./ r.2007 a 2010 /pre TB z dôvodu predčasného ukončenia Úverovej Zmluvy.
Komisionálny výber dodávateľa nových výťahov – september 2015.
Podpísaná Zmluva o dodávke a montáži nových výťahov /11 ks/s fi.HELVYK ELEVATORS
s.r.o. Nitra v novembri 2015
Výmaz úverov na zateplenie u notára, registrácia výmazov v centrálnom systéme – dec.2015
r.2016 :
Rekonštrukčné práce na výťahoch boli začaté dňa 25.1.2016 vo vchodoch č.2 a 4. Nové výťahy s bezbariérovým prístupom / vybudovaná nová stanica v mieste pôvodnej strojovne /, automatickým otváraním dverí odovzdané do užívania dňa 23.3.2016.
Rekonštrukčné práce na výťahoch v bytovom dome boli ukončené dňa 22.12.2016 montážou výťahu vo vchode č. 22.
V oblasti účtovníctva bola obnovená účtovná agenda Spoločenstva a inštalovaná do počítača v kancelárii S V B a N P Váh 5
Po zosnulej účtovníčke Marte Izsovej začala v tejto funkcii pracovať p. Alena Prúčna zo začiatku ako zastupujúca na dobu 5 mesiacov. Od 1.7.2016 bola ustanovená do tejto funkcie.
V mesiaci Október boli ukončené montážne práce na kamerovom systéme pre monitorovanie interiéru výťahov a zadných vchodov za účelom ochrany nášho spoločného majetku – výťahov a spoločných priestorov – pred vandalizmom , celkový počet kamier : 11 + 11 kusov.
Príslušenstvo : DVR a monitory pre každý okruh. bolo inštalované v kancelárii Spoločenstva
Na uvedené montážne práce , oživenie a uvedenie do chodu celého kamerového systému bol vykonaný komisionálne výber dodávateľskej firmy. Víťazná firma SIGNÁL , Serédi Ľudovít vykonala všetky potrebné práce za dohodnutú cenu 3 292 .- €
Financovanie kamerového systému bolo hradené z medzi Úveru na výťahy .
Kamerový systém monitorujúci tak interiérový priestor ako aj exteriérový priestor bytového domu je v súlade so Zákonom o ochrane osobných údajov. V zmysle tohto zákona bol vypracovaný Bezpečnostný predpis – okruh kamerového systému.
-Montáž LED svietidiel so senzorom pohybu v spoločných priestoroch /okrem kočikární a chodbičiek do kočikární / bytového domu a aj nad schodiskom zadného východu vykonala firma , ktorá vyhrala súťaž firiem – EL. P. M. s.r.o., Šaľa. Financovanie bolo hradené z Medzi úveru pre výťahy.
-Obnova maľovky – podľa zadania počnúc vestibulom a končiac na 1. poschodí stenou pred oknom. Maľovali sa stropy , steny , sokle , dvere do kočikární vrátane zárubní , dvere zavetrovacie so zárubňami, na „JOB – kách „pretretie plechov po vypínačoch a pôvodných svietidlách. Práce vykonala firma MARIMONT s. r. o., Šaľa 5 ako víťaz súťaže Financované z Medzi úveru pre výťahy.
-Dodávka a oživenie nových vodomerov s rádiovým odpočtom od firmy TECHEM s.r.o., Bratislava. Montáž v bytoch vlastníkov vykonala firma Thermoprojekt s.r.o., Nitra v dňoch 29.4.- 30.4.2019
-Revízia bleskozvodov a elektrických rozvodov v bytovom dome vykonala fi Elektro služby Bc. Peter Urbaník
Tlakovú skúšku a revíziu potrubných rozvodov ZP v byt. dome vykonala fi. TORRE s. r. o.,
-Po vykonaní pravidelnej T S a revízii potrubných rozvodov zemného plynu v celom bytovom dome firmou TORRE s.r.o., v mesiaci Jún boli .zistené závažné netesnosti .Na základe revíznej správy bolo nutné vykonať výmenu „stúpačiek“ v čo najkratšom čase vo vchodoch č. 14 , 16 , a 18
-Výmenu „stúpačiek“ potrubných rozvodov ZP v bytových jadrách vchodov č. 14 , 16 , 18 spôsobom vsunutia medeného potrubia do stávajúcich „stúpačiek“ vykonala fi TORRE s.r.o.- bez búrania – pôvodné potrubie po úprave bude slúžiť ako chránička v betónových prechodoch medzi jednotlivými podlažiami.
Vyhodnotenie CP od 4 súťažiacich vykonala a víťaza určila 5 – členná komisia.
-Výmena DVR / neopraviteľná porucha/ pre kamerový systém na monitorovanie hlavného vchodu a následná výmena kamier v rámci modernizácie a skvalitňovania kamerového systému vykonala fi. Kokeš v mesiaci Október. Dodávka materiálu a montážne práce boli financované z medziúveru pre výťahy.
Oprava zatekania do bytov po dažďoch cez balkóny , oprava poškodených balkónov ,natieranie steny na prízemí domu – pod balkónmi prízemných bytov. Natieranie kovových garážových brán , obnova náteru steny na fasáde , náter vstupu do jednotlivých vchodov ,obnova náteru kovovej konštrukcie zábradlia schodiska zadného východu .Inštalácia novej vizuálnej adresy/nápisu / jednotlivých vchodov na výplne sklených dverí hlavného vchodu. Všetky hore uvedené práce vykonávala v zmysle ZoD a Dodatku č.1 vykonávala fi. MARIMONT s.r.o., Šaľa 5. Financované to bolo z medziúveru pre výťahy.
-Pravidelné / v poradí druhé / chemické čistenie potrubných rozvodov TÚV – ležatých aj zvislých /22 ks/ – v bytovom dome vykonala firma MASPA s.r.o., Hlohovec v mesiaci September.
– Fi. TORRE s.r.o., začala s plánovanou obnovou nefunkčných uzatváracích plastových armatúr na Studenú vodu a TÚV- ventilov na ležatých aj zvislých rozvodoch – postupnou výmenou za vhodnejšie a lepšie prístupnejšie kovové v pivničných priestoroch jednotlivých vchodov č.: 10,12,14,16,18.
-Vynútenú úpravu Atiky na streche nad vchodom č. 22 z dôvodu zatekania zo strechy do garáže č 40 a 41 pri prudkých dažďoch vykonala fi. MARIMONT s.r.o.,, v mesiaci September
-Výmenu „stúpačiek“ potrubných rozvodov ZP v bytových jadrách vchodov č. 2 ,4 , 6 , 8 spôsobom vsunutia medeného potrubia do stávajúcich „stúpačiek“ vykonala fi TORRE s.r.o.- bez búrania – pôvodné potrubie po úprave bude slúžiť ako chránička v betónových prechodoch medzi jednotlivými podlažiami.
– Montáž meračov elektriny v garážach vykonal Tibor Odrážka v priebehu mesiaca November v mesiaci December to bolo ukončené. a pripravené na odpočet.
Výmenu „stúpačiek“ potrubných rozvodov ZP v bytových jadrách vchodov č. 10 ,12 , 20 , 22 spôsobom vsunutia medeného potrubia do stávajúcich „stúpačiek“ vykonala fi TORRE s.r.o.-
Touto výmenou boli dokončené v našom bytovom dome všetky práce na potrubných rozvodoch ZP
Rekonštrukcia cesty pri našom bytovom dome začala v mesiaci Október 2021, akciu zabezpečoval pracovník MÚ Šaľa p. Miroslav Poliček
V decembri 2021 sa mali konať voľby do predstavenstva avšak pre pretrvávajúce proti epidemické opatrenia boli posunuté do roku 2022. Ako vieme voľby sa napokon uskutočnili v mesiaci Máj 2022. Správne oddelenie OÚ Nitra oficiálne výsledky volieb potvrdilo a zaevidovalo do registra Spoločenstiev ku dňu 1.6.2022
–Opravy zatekania do bytu pri dažďoch / cez balkón / v bytoch podľa Zoznamu , ktorý bol zaslaný fi. Marimont s.r.o. / pán Magdalík /. Vo vchode č.2 to bol jeden balkón a vo vchode č.12 to boli dva balkóny. Práce pozostávali z kompletnej výmeny dlažby na balkónoch a vykonávali ich pracovníci firmy Marimont s. r. o. v dňoch 13.7.-15.7.2022.
-MET s.r.o. Šaľa prostredníctvom fi MENERT vykonala výmenu teplovodného potrubia v trávnatej časti za naším bytovým domom / od vchodu č.2 až po vchod č.14. Tieto úpravy boli vykonané mimo nášho bytového domu – nezasahovali do nášho vykurovacieho systému nakoľko náš bytový dom má vybudovanú vlastnú kotolňu na výrobu tepla a TÚV.
–Jednorazové upratovanie vchodov 2- 22 od 1.poschodia až na 7.poschodie , pivničných okien, okien vchodových vykonala firma CRIS s.r.o. Šaľa
r.2023
r.2024
–Výmenu vodomerov s rádiovým odpočtom na studenú a teplú vodu v bytoch vlastníkov v zmysle Zákona vykonala firma THERMOPROJEKT Nitra / Ing. Šantavý /. Meradlá dodala a oživila firma TECHEM Bratislava, pobočka Nové Zámky / Mgr. Kósová / v dňoch 9.5, 10.5. a 13.5.
-Výmenu stúpačkového kanalizačného potrubia vo vchodoch 2, 4, 6, 8, 10 a 12 vykonala fi TORRE s. r. o., Tešedíkovo, / pracovisko Šaľa /podľa Harmonogramu v dňoch 3.6.2024 až 20.6.2024
– Montáž meračov tepla do potrubia teplej vody pri zásobníkoch TÚV vo vchode č. 4 dňa 19.8.2024, vo vchode č. 10 dňa 20.8.2024 a vo vchode č.18 dňa 14.8.2024 vykonal servisný pracovník fi. Buderus Papp Gabriel + Ing. Petrovič Karol v zmysle Vyhlášky č.503/2022
– Výmenu riadiacej jednotky / panelovú dosku s čítačkou / dorozumievacieho systému EASYDOOR vo vchode č.2 vykonala fi. NN SERVICESS, p. Kokeš dňa 23.8.2024. Panely riadiacej jednotky sú najnovšej verzie a z toho dôvodu bolo nutné naprogramovať stávajúce kľúčenky/karty
– Výmenu riadiacej jednotky / panelovú dosku s čítačkou / dorozumievacieho systému EASYDOOR vo vchode č.14 vykonala fi. NN SERVICESS, p. Kokeš dňa 1.12..8.2024. Panely riadiacej jednotky sú najnovšej verzie a z toho dôvodu bolo nutné naprogramovať aj stávajúce kľúčenky/karty
-Výmenu stúpačkového kanalizačného potrubia vo vchodoch 14, 16, 18, 20 a 22 vykonala fi TORRE s. r. o., Tešedíkovo, / pracovisko Šaľa /podľa Harmonogramu v dňoch 23.9.2024 až 8.10.2024